2014. március 26., szerda

Esküvőszervezés 2.

Eljött a napja annak, hogy már csak négy hónap van hátra az esküvőnkig. Amióta először írtam az esküvőről, vagyis pontosabban a meghívókról, azóta sok dolog történt. Gondoltam ezeket megosztom veletek is, hátha érdekel titeket, és hátha valakinek még hasznos is lesz :) Szóval jöjjön most egy kis gondolkodás az esküvőről és a szervezésről!


A teljesség igénye nélkül fogok most írni, remélem nem hagyok ki semmit :)

Ami már megvan:
  • időpont: Talán ezt volt a legkönnyebb kitalálni. Egyértelmű volt ugyanis, hogy akkor szeretnénk az esküvőt, amikor a Művészetek Völgye van. A Vőlegényem nagyon szereti ezt az eseményt, és mindig lelkes völgylakó, ahogy a barátai is. Szóval arra gondoltunk, hogy jó lenne ott (is) mulatni egyet :) Így két szombat jöhetett csak szóba, július utolsója és augusztus elsője. De utóbbi a nagyszüleimnek nem volt jó, és ők annyira időben szóltak (még a hivatalos lánykérés előtt - ez becsülendő, csak szólok :)) hogy miattuk áttettük júliusra. Ami igaziból nem volt nagy gond, annyi csak, hogy így egy héttel előbb lesz. Pontosan négy hónap múlva. Izgi.
  • helyszín/templom: Az egyértelmű volt hogy Keszthelyen lesz az esküvő. Én ott lakom, és a Vőlegényem is a közelben lakik, felesleges lenne Pesten tartani. A templomról nekem szilárd elképzelésem volt, de amikor januárban bementem időpontot egyeztetni, akkor már foglalt volt aznapra (szóval lányok, időben tessék ezzel foglalkozni!) De szerencsére egy másik csodaszép keszthelyi templom is szóba jöhetett (ahol egyébként a szüleim is házasodtak) és ott szabad is volt a délután, úgyhogy lefoglaltam a 4 órát. Tetszik a délutáni esküvő gondolata, és időközben rájöttem, hogy milyen szép is ez a templom. A Fő téren van, amit most ráadásul fel is újítottak nagyon szépen, szóval jó lesz :)
    A helyszín volt a másik fontos kérdés ezután. Az egyik barát családnak van egy szuper étterme Keszthely mellett Gyenesdiáson, de sajnos arra a hétvégére már jó előre le voltak foglalva. Így egy "b" megoldást kellett keresnünk. Ekkor jött ötletként a cserszegtomaji kultúrház, ami elég nagy ahhoz hogy befogadjon minket, ráadásul a helyieknek ingyen van. Szóval ez is hamar eldőlt :)
  • pap: Szerencsés vagyok ezen a téren, mert körülvesznek a jobbnál jobb papok. Komolyan. Sokukat szeretem is nagyon, mégis a gimnáziumi történelem tanáromra esett a választásom, mert nagyszerű embernek tartom, és éveken keresztül volt ő a lelki vezetőm. Fontos ember az életemben, szeretném ha ott lenne.
  • vendéglista: A legkényesebb pont az esküvővel kapcsolatban. Nagyon nehéz ugyanis eldönteni, hogy ki az, akit meghívsz, ki az akit nem. És mi alapján döntöd el éppen hogy kiket hívsz meg? Szóval ez egy kényes és szörnyű rész, mondhatjuk. Mégis sikerült meghúzni a határokat, ami néha nehéz volt, és sokszor kívánt kompromisszumot, de sikerült.
  • ajándékok: Ez egy nagyon rövid pont, arról szól, hogy mit kérünk nászajándékba. Mivel a jövőnk nem túl biztos (mármint az, hogy hol fogunk lakni, meg ilyenek) ezért nem írtunk listát. De hogy mi lesz a konkrétum, arról majd a meghívottak értesülnek időben. Addig pedig nem írnék róla többet ;)
  • étel/ital: A már említett gyenesi család szerencsére elvállalta a főzést anyag áron! Váóóóó :) Szóval ez nagyon menő. Már a menü is megvan nagyjából, és teljesen elégedett vagyok. Ami még fontos, hogy nem szeretem a rendelt cukrászdai tortákat, szóval az lesz, hogy minden anyukát és nagymamát megkérünk majd, hogy hozzon sütit. Így tuti lesz torta is, és elég desszert :) (ismerve azt, hogy a nem kis családomban mennyire szeretnek sütni a nők ^^) Az itallal kapcsolatban megintcsak szerencsénk van, mert mindkét nagypapámnak jó kapcsolatai vannak ital szempontból. Ezt pedig ki fogjuk használni. Továbbá a nagykereket is. Minden jöhet, ahol olcsó az ital :)
  • fotós: A fotós egy nehéz kérdés. Abban hamar megállapodtunk, hogy nem akarunk az esküvő előtt beállított képeket kettőnkről, elég lesz a templomból kijövet a pózolás a szülőkkel, tesókkal, unokatesókkal, tanúkkal, barátokkal, egymással, stb... Szóval fotós csak a szertartásra kell, és a partira. Erre én két kedves barátomat kértem meg. Egy fiút és egy lányt, mert szerintem mindketten szuperek, és mindkettőjüknek egyéni a látásmódja. Ettől lesz sok szép fotó :)

Ami még csak gondolatban van meg, de készül:
  • ruha: A legizgibb dolog egy nőnek :) Szerintem ami a ruha szempontjából a legfontosabb az az, hogy olyat válasszunk, amiben nem érezzük magunkat hülyén! Persze a lehetőségek elég korlátoltak általában (értsd nincs felesleges 100 ezrem egy ruhára) de meg lehet mindent oldani okosan. Én azzal kezdtem, hogy sokat olvastam arról, hogy melyik alakra milyen ruha illik. Nekem ez a cikk segített a legtöbbet. Persze az interneten még legalább tízezer ilyen cikket találni. Szóval miután megvolt a ruha fazona, már lelkesebben nézelődtem a neten. A következő lépés az lett volna, hogy elmegyek szalonokba, és sok-sok ruhát felpróbálok, de szerencsére az egyik ismerősömnek egy ismerőse meg tudja varrni a ruhámat. Találkoztunk is már, egyeztettük az elképzeléseinket, és szerencsére nagyon tetszik neki a megálmodott ruhám. Holnap megyünk anyagot nézni! Szóval ez már készülget.
  • csokor: Erről igaziból nem akarok, és nem is tudok még sokat írni. A lényeg már megvan: mezei virágcsokrot szeretnék. Még utána szeretnék nézni, hogy július vége felé milyen virágok nyílnak a mezőkön, és ha megvan, akkor kitalálom, hogy pontosan miket is szeretnék bele :)
  • meghívó: Erről pedig tuti lesz még külön bejegyzés, ahogy már volt is. Itt. Azóta megbeszéltük a Vőlegényemmel az elképzeléseinket, és ki is találtuk szépen hogy milyen legyen. Imádom hogy mi készítjük majd őket, jó lesz kicsit kreatívkodni. Már meg is vettünk minden hozzávalót, csak neki kéne állni :)
  • gyűrű: Ez a legcukibb történet az esküvővel kapcsolatban! A Vőlegényem hangszerész, és még régebben megkereste őt egy srác, mert javítani kéne neki egy gitárt. És a srác ötvös. Szóval innentől már egész egyértelmű a dolog. Gitárért cserébe gyűrű :) A méreteket a héten megnéztük, úgyhogy nemsokára ez a projekt is elindul. Húsvétkor remélem már lesz gyűrű az ujjamon!

A végére még írnék pár jó szempontot.
  • Vegyétek magatokat körül jó emberekkel, és osszátok ki a feladatokat! Tudom hogy páran nagyon szeretnek szervezni, és az az álmuk hogy mindent ők csinálnak majd meg, de nem lehet. Egyszerűen nem. Ilyenkor nagyon jó hogy nekem is és a Vőlegényemnek is szuper a családja, és nagyon jó barátaink vannak. Jó megtapasztalni azt, hogy a szüleimtől kezdve az unokatesókig mindenki segít és érdeklődik. A nagy kapcsolati háló azért is jó, mert így az ő kapcsolataikból is meríthetsz, és ez már elég nagy kör tud lenni. Szóval merjetek segítséget kérni és egy-egy feladatot átpasszolni!
  • Amit csak tudtok, csináljátok saját kezűleg. Ez mondjuk főleg a meghívót és a dekorációt érinti, de szerintem ez is épp elég sok. Tök jó dolog saját kezűleg díszíteni, valamint ez is nagyszerű társas tevékenység :) Mondjuk ezeken kívül én a csokromat is magamnak fogom készíteni, amit már nagyon várok :) 
Ennyi lett volna a "kis" esküvői bejegyzés. Jó lesz ez a maradék négy hónap, van munka rendesen. De nem félek, sőt, nagyon várom!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése