2014. március 23., vasárnap

Sorozatajánló. Kerti patika

A facebook-on nemrég beígértem egy sorozatajánlót, amit most teljesítek is :) Az ottani kommentekből ítélve mindenki valami mostanában menő sorozatot várt. Hát nem tudom hogy az igényeket ki tudom-e elégíteni a következő ajánlóval, mindenesetre most a Kerti patika (Grown your own drugs) című sorozatról fogok írni!

 
A sorozat "főzereplője" a képen látható James Wong, aki kertész (ha jól emlékszem). Persze nem is ez a lényeg. Hanem hogy miket készít! A sorozat arról szól ugyanis, hogy James körbevezet minket a növények világában, és bemutatja, hogy hogyan lehet a legegyszerűbb módon elkészíteni a saját orvosságainkat, és kozmetikumainkat olyan növényekből, amik a kertünkben is nőnek. Szerintem ez nagyon menő, és főleg hasznos. A részek is jól egybe vannak szerkesztve. Tematikusak, egy-egy külön rész szól a fűszerekről, gyümölcsökről, fákról, virágokról, és így tovább. Egy részen belül 4 termék receptjét láthatjuk. Ebben mindig van gyógyszer, és mindig van kozmetikum is. Rengeteg dolog van benne. Komolyan. Én csak ámultam és bámultam mikor néztem. A teljesség igénye nélkül: ajakápoló herpeszre, krém ekcéma ellen, fürdősó, arcpakolás, testradír, szájvíz, krém bogárcsípés ellen, és még sorolhatnám. Tényleg nagyon izgalmasak. Sok olyan van, amit most épp nem tudok hasznosítani (pl mert nem vagyok ekcémás, vagy nincs szénanáthám, és nem küzdök pattanásokkal sem) de akkor is nagyon érdekesek.

Minden növényről hallhatjuk benne az alap infókat, például hogy hogyan lehet otthon is termeszteni, hogy honnan jön a növény, és hogy milyen hatóanyagok vannak benne. A sorozat stílusa néha kissé fárasztó, de ezen túl lehet lendülni. Legalábbis szerintem egy próbát mindenképp megér :)

Tévében nem tudom hogy adják-e, de ha igen, akkor az a Spektrumon van. Az interneten elérhető a youtube-on is és letölthető módon is. Nekem megvan az összes rész, és nagyon lelkesen nézem! Ajánlónak pedig következzék egy egész rész az első évadból :)

Remélem felkeltette az érdeklődéseteket, és belenéztek! Szerintem nagyon hasznos :)




2 megjegyzés:

  1. Hűű, ez nagyon érdekes!
    Megnéztem pár részt, van jó néhány hatás ami teljesen egybevág azzal amit tanultam, vannak új, eddig számomra ismeretlen alkalmazások. A gyógynövényekről azt nem lehet mondani, hogy könnyen beszerezhető lenne mind, és a készítményekhez használt anyagok sincsenek minden polcon, de többségében elkészíthetőnek tűnnek. A stílus valóban kissé nehézkes, de hát mindenki tud kicsit tovább kattintani. Egy új nézőt garantáltan szereztél! :)
    Fruzsi

    VálaszTörlés
  2. Tényleg, hiszen te beavatott vagy :) Jó lehet ilyen szemmel látni, én ugyanis teljesen laikus vagyok... Az mondjuk tényleg egy kicsit csalóka, hogy ezek az anyagok mindenkinél ott vannak, mert a fele pl olyan volt, hogy én még nem is láttam :D De azért alapvetően egy jó dologról van szó, és ez a lényeg :)

    VálaszTörlés