2014. október 12., vasárnap

Fedőlakkok párbaja

Seche Vite, Rimmel, Moyra és Moyra



























Az egyik körömlakkos facebook csoportban nemrég írtam, hogy érdekelne-e Titeket, ha tesztelnék több napig alap-és fedőlakkokat. Hogy bírják a strapát, milyen hamar kopnak, pattognak-e, stb. No, el is jött a nagy tesztelős projekt első fele, merthogy a fedőlakkokat alaposan teszteltem :)

Négy különböző fedőlakkról lesz szó alapvetően. Felkentem egy ötödiket is a hüvelykujjamra, mégpedig a híres NYC Turbo Dry fedőlakkot, de erről azért nem fogok bővebben írni, mert sajnos már nem kapható :( A többi négy viszont mind kapható itthon. Próbáltam úgy összeválogatni a négyet, hogy minél szélesebb árskálán mozogjanak. (Ez nem tudom hogy értelmes mondat lett-e, de mindegy :D) Valamint beszerezhetőség tekintetében is különböznek a lakkok, hiszen míg a Seche Vite fedőlakkot csak a Nailland-ben kaphatjuk meg, addig a Rimmel fedőlakkot szinte bármelyik drogériában.

A tesztelés legnehezebb pontja az volt, hogy hat napig ugyanazt a lakkot kellett a körmeimen viselnem. Ez mondjuk főleg a hét elején esett nagyon nehezemre, mert szerencsére a hét végére elég sok elfoglaltságom lett, így nem volt időm azzal foglalkozni, hogy milyen lakk van a körmeimen. Sokat gondolkoztam azon, hogy mit kenjek fel, mi az a lakk, amit nem fogok megunni. Nem akartam Gelly-t vagy Gel Look-ot felkenni, mert azok alapból nagyon fényesek, és próbáltam nézni a tesztelés során azt is, hogy a fedőlakkok mennyire fényesek önmaguktól. Így végül az A-England egyik lakkjára esett a választásom, mégpedig a Rose Bower-re. Azért ezt választottam, mert ez elég szép lakk (elég szép, hah :D) és önmagától nem olyan fényes.

Itt láthatjátok fedőlakk nélkül:





























És a következő képeken már a fedőlakkokkal. A sorrend végig a következő:
- a mutatóujjamra kentem a Seche Vite-t. Azért erre az ujjamra került, mert ezt gondolom a legjobb minőségűnek, és mert a mutatóujjamon a legsérülékenyebb a köröm. Így igazán lehetett tesztelni.
- a középső ujjamra a Rimmelt kentem. (egészen pontosan a Rimmel Ultra Shine top coat-ot)
- a gyűrűsre a Moyra gyorsszárító fedőlakkja került.
- a kisujjamra pedig a Moyra Excellence gyorsszárító fedőlakkja.


itt látszik, hogy száradás után szép fényes volt mind

itt pedig a NYC gyorsszárító




























Ez tehát a sorrend, és a lakkok eredeti kinézete, fényessége. Most sok kép következik majd, mindegyik napról külön. A nagy összefoglalást a végén olvashatjátok, itt inkább csak szemléltető képeket szeretnék megosztani. Azért leírok egy-két tapasztalatot ide is.


1 napos lakkozás: itt még semelyiknek nem volt semmi baja. Még jó :)



 
2 napos lakkozás: ezeken a képeken már látszik, hogy a Moyra gyorsszárítója elkezdte megadni magát. Ő volt az a fedőlakk, amelyik a leggyorsabban elkezdett kopni. Közvetlenül ezután már a SV-en is látszott pici kopás, de elég minimális. Én ezt a sok mosogatásnak és hajmosásnak tudom be, valamint a mutatóujj sérülékenységének. Mindenesetre ez is kopni kezdett.

































3 napos lakkozás: semmi különbség az előző naphoz képest.



































4 napos lakkozás: itt már a Rimmel is elkezdett kopni. Viszont a SV nem kopott nagyon tovább, ami azért jót jelent.
































5 napos lakkozás: az utolsó napi állapot elég horrorisztikusan néz ki. Ehhez hozzá kell tenni, hogy a körmeimet igazán igénybe vettem, ugyanis a fotó előtti napon 8 órán keresztül kasszáztam, ami elég megterhelő volt nekik is. Tulajdonképpen mindegyik kopott a körmeim szélén, vagy még tovább kopott mint eddig. A legdrasztikusabb állapotot a NYC, a SV és a Moyra produkálta.






































És most nézzük meg, hogy mit tudok összességében elmondani a lakkokról.

Tartósság: szerintem egész egyszerűen nincs olyan fedőlakk, ami 8-10 napon keresztül tökéletesen tudná tartani magát. (Azt hiszem ilyen számokkal szoktak reklámozni néhol.) El kell fogadni, hogy a lakk lekopik, megpattan. Főleg, ha az ember lánya dolgozik, mosogat, süt, főz, netalán takarít. Ezt a lakkok nem bírják. Szerintem a NYC és a Rimmel elég szépen szerepelt ebből a szempontból, de mivel a NYC már nem kapható, én a Rimmelre szavazok ebből a szempontból. A kisujjamon lévő Moyra Excellence fedőlakkja is ügyes volt (mondjuk a kisujjon talán könnyebb helyzetben volt), viszont ennek van más hibája, szóval ezért nem ezt hozom ki győztesként. Tehát tartósságból nekem mindenképp a Rimmel a nyerő!

Száradás: itt is szépen teljesít a NYC (ezt mind tudjuk), de a verseny győztese a Seche Vite! Tényleg nagyon gyorsan szárad, ez az igazság. A Rimmel fedőlakkja is gyors, de csak akkor, ha már száraz lakkra kenjük fel. A Moyra gyorszárítója szerintem akkor szárít gyorsan, ha szintén száraz lakkra kenjük, de ez nem nagy szó. Pedig a neve gyorsszárító, de ebből a szempontból nálam megbukott. A Moyra Excellence viszont itt teljesített a legrosszabbul: alig akart megszáradni... A többi már rég kopogós volt, mikor a kisujjamra még mindig figyelnem kellett. A száradás szempontjából a Seche Vite a győztes!

Fényesség: szintén egy fontos szempont - legalábbis számomra. A Seche Vite és a Rimmel igaziból ebben mindketten szépen teljesítettek. A Moyrák sem rosszak, de én nem dobtam tőlük hátast... Nyert tehát a Seche Vite és a Rimmel.

Ár/beszerezhetőség: mint azt már az elején említettem, szerintem ez is fontos szempont. A Seche Vite a Nailland-nél kapható, és 1790 forint. A Rimmel-t a Rossmannokban biztosan meg lehet venni, és 1200 körül van. A Moyra gyorsszárítóját a Moyra botjában biztosan meg lehet venni (nem tudom hogy a fodrászkellékesekben mi a helyzet ezen a téren). A márkaboltban viszont 350 forint körül van. A Moyra Excellence szintén a Moyra boltban akciósan 100 forint. Ilyen szempontból ő verhetetlennek tűnik, de én nem ajánlom mégse. Itt a győztes számomra a Rimmel.

Összességében: Én nagyon szeretem a Rimmel fedőlakkját. Szerintem ez az, amit érdemes kipróbálni, és talán még azoknak a lányoknak is megéri, akik nem mániákusan lakkoznak :D Tehát én ezt ajánlanám mindenkinek.
A Seche Vite szerintem már haladó kategória, de nagyon szépen teljesít! Mindenkinek jól jön, aki szeret lakkozni, és sokat festi a körmét. Nem keni el az alkotásokat sem, úgyhogy én ezért külön szeretem őt. Viszont az ára miatt, és a nehézkes(nehézkesebb) beszerezhetőség miatt én nem ajánlanám mindenkinek.
A Moyra fedőlakkjai igaziból teljesen átlagosak, nem kiemelkedően rosszak, nem is kiemelkedően jók. Pont jó szolgálatot tesznek, mikor éppen nincs más. :)

Hát ennyi lett volna a poszt, remélem hasznosnak találtátok! Ha valamit kihagytam, de érdekel Titeket, írjatok kommentet, és válaszolok! Valamint érdekel, hogy Ti milyen fedőlakkot használtok? Mi az, ami nagyon bejött?

19 megjegyzés:

  1. Moyra fedőlakkot azért nem szeretem, mert ha alkotok valamit akkor elkeni...sajnos, de ahogy írtad ha nincs más akkor jó. A Rimmelt én is szeretem :) Nagyon szeretem a NYC fedőlakkokat :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A Moyra nekem még nem kent el semmit, fura :O Viszont ez is attól függ, hogy milyen vastagon kened fel a fedőlakkot :) A NYC tényleg jó volt, de már sajnos nem kapható :(

      Törlés
  2. Nálam az Essence BTGN után a Sally Hansen Big Shiny lett a kedvenc, csak annyiból nem, hogy a nyomdázott mintát elkenik.. Viszont szuper fényesek, és hamar száradnak. Most vettem egy OPI RapiDry fedőlekkot, de még nem próbáltam ki.. Állítólag ez nem keni el, hát kíváncsi leszek.. Az általad tesztelteket nem próbáltam egyiket sem. Lehet, legközelebb a Rimmellel teszek egy próbát én is, ha ezekből kifogyok. (-:

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Na, a Sally Hansen-t még nem próbáltam, de lehet hogy vetek rá egy pillantást majd :) Köszi! Az Essence BTGN sem kapható már, ügye?

      Törlés
  3. Nekem ez a Rimmel nem vált be, oldja a legtöbb lakkomat. Mivel gyakran nail-artozok, nekem a SV vált be a legjobban, mert nagyon jól egységesíti a mintákat, igaz, ez a képessége egyszínű manikűrnél nem látszik. Amikor egyszínű lakkom van, akkor Moyra, Astor, vagy ami épp a kezembe akad, bármi jó szinte. Amikor nyomdázok, vagy akrilfestékes, illetve egyéb mintázott körmöt készítek, akkor a SV a biztos választás.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igazad van, a SV tényleg nagyon jó nail art-okhoz. Én azért annyit nem alkotok, hogy állandóan azt használjam, máskor meg jó a Rimmel is :) Lehetett volna mondjuk az összehasonlítás alapja az elkenés/nem elkenés képessége, de gondoltam most a tartósságra megyek :)

      Törlés
  4. Nagyon jó poszt lett, köszi! Nekem SV vált be legjobban, a gyorsszárítás miatt és mert a nyomdát nem keni el. Viszont az a tapasztalatom, hogy két réteg SV-vel (nyomda előtt és után is kenek egy-egy réteget) jóval tartósabb a manikűr. Már többször a nyomdázott manit az 5. napon éppen csak körömvégi kopással, pattogás mentesen mostam le (házimunkázok én is elég sokat, szóval nincs kímélve a körmöm).

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hú, de jó hogy ezt leírtad! Lehet hogy akkor a SV-et két rétegben kéne alapból felkenni, és akkor letudnám a gondot :) Ez most elgondolkodtatott, köszi!

      Törlés
  5. Én szinte csak SV-t használok, de szerintem sem túl jó tartósításban, viszont nem is azért szeretem. Ha csak fél órám van lakkozni, akkor is totál megszárít egy vagy két réteg alaplakkot plusz minimum két réteg színes lakkot. Felkenem és már indulhatok is. Akik idő szűkében vannak, azoknak szerintem sokszor ez a legfontosabb tulajdonság. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, ha valamiben, akkor a gyors száradásban verhetetlen a SV :) És ami a baj, hogy nincsen ezen a téren igazán jó olcsóbb megoldás. Ezt kéne felkutatni igaziból!

      Törlés
  6. Köszi a tesztet! Nekem most Moyra, S-he és Golden Rose fedőim vannak, ezek között nincs nagy különbség.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A Golden Rose milyen? Elégedett vagy vele?

      Törlés
    2. Ugyanúgy vagyok vele, mint a Moyrával, kell a lakkhígító hozzá. Átlagos, olcsó. Nem veszem újra.
      De a S-het is majdnem kidobtam először, aztán beleraktam 20 csepp hígítót, azóta az utolsó harmadnál tartok és bírja. Bár színeződik, nem ajánlom annyira. A Moyra a kedvenc egyelőre. A szögletes üvegűt is próbáltam, de maradok a gyémánt és gyorsszárító verziónál.

      Törlés
    3. Köszi hogy leírtad! Érdekelt ez a GR, de lehet hogy akkor inkább maradok a Moyránál, ha olcsó fedőlakk kell :)

      Törlés
  7. nekem az sv uv top coat a kedvencem :) nagyon szuper,sokkal jobb mint a sima sv.és persze tovább bírja a kiképzést.
    amúgy tuti van olyan fedőlakk ami bírja 10 napig,de olyan emberen aki egész nap nem csinál semmit :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. na, ez az UV eléggé elkezdett érdekelni :) Igaziból nem is értem, hogy alapból hogyan várja el bárki egy lakktól, hogy ne kopjon le a vége... 10 nap, ha csak alszol :D :D

      Törlés
    2. Szerintem még akkor se... :D

      Törlés
  8. Fú, nekem most Rimmel van, de borzasztóan elken mindent, az ecsetet színezi:( Biztosan ki kéne várnom, hogy csutkára megszáradjon a színes lakkréteg, de annyit várni... Seche Vite-et akarok, de kifogyott a Naillandnék:'(

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, az alkotásokat a Rimmel valóban elkeni, ez mondjuk egy elég nagy hibája :/ Sajnálom hogy elfogyott, remélem hamar hoznak újat! :)

      Törlés