2015. február 23., hétfő

Körömápolás, ahogy én csinálom





















Már régóta érik ez a bejegyzés. Ennek egészen egyszerű apropója van: az utóbbi pár hónapban feltűnt, hogy a körmöm nem törik be, és nem száraz, pedig minden nap átfestem. (Gyorsan lekopogtam, nehogy a poszt írása közben törjön be véletlenül. :D) Szóval, komolyra fordítva a szót, lelkesen ápolgattam a körmeimet, és a körömágyamat, és úgy tűnik, hogy bejött. Megtaláltam a -számomra- legjobban működő termékeket. És ezt szeretném megosztani Veletek is. Azt előre leszögezem, hogy ezek valószínűleg nem mindenkinek működnek ugyanolyan jól, vagy nem mindenkinek jönnek be. Sajnos ilyen téren mindenkire érvényes dolgok nincsenek. Azért nagy vonalakban igazak lesznek mindenkire az állítások, de tessék nyugodtan személyre szabni őket! :)


Nem ígérem, hogy következetes sorrendben fogok tudni írni a termékekről, és a lépésekről, de azért igyekszem! :) 

1. Alverde Körömbőreltávolító Stift

Ez a termék inkább csak a köröm ápoltságához, szépségéhez tesz hozzá valamit, de szerintem akkor is fontos róla tudni! Szóval az mindenkinek megvan, ügye, hogy a körömbőrt, mikor elkezd lenőni, érdemes visszatolni a körömágyhoz. Azt nem tudom, hogy ennek bármi más haszna van-e az esztétikán kívül, de ha másért nem is, azért mindenképp fontos! Ezt a műveletet én általában fürdés után szoktam végezni, mert akkor kellően felpuhult a bőröm ahhoz, hogy szépen vissza lehessen tologatni a helyére. Sosem hagyom, hogy akkorára nőjön ott a bőr, hogy már ne lehessen szépen visszatolni. Vágni tehát én sosem szoktam. Viszont, pár hónapja voltam manikűrösnél, aki szépen rendbe tette a körömbőrömet. És megdöbbenve tapasztaltam, hogy a körmömre ráragadtak ottmaradt bőrdarabkák. Jó, ez elég undin hangzik, de így van. Ezeket egy körömbőreltávolító folyadékkal oldotta ő fel, és aztán kaparta le. Na, ez a stift erre való! :) Én általában minden lakkozás előtt, mikor látom, hogy nincs ott minden rendben, jó vastagon bekenem ezzel a körmöm és a bőröm közötti részt, aztán simán visszatologatom a bőrt. És az ottmaradt árva részecskéket pedig lekapirgálom a stift zöld műanyag végével. Én nem tapasztaltam, hogy a kapirgálástól a körmömnek baja lenne, sőt! Nem mondom azt, hogy ez egy csodaszer, ami kihagyhatatlan, de nekem nagyon jó szolgálatot tesz! Sokkal szebb utána erre a már teljesen sima felületre lakkozni. :)

2. A megfelelő alaplakk és olaj

























Na igen, az alaplakk és az olaj máris üti egymást, de mégis együtt írok róluk.

Elsőként az olajról. Én jelenleg a Crystal Nails körömágyápoló olaját használom. Ez mindig nálam van, hogy bármikor be tudjam kenni vele a körömágyam. A művelet igen egyszerű, a körmöm széleit bekenem vele, egy picit hagyom állni, majd belemasszírozom a bőrömbe. Ez segít abban, hogy szinten tartsa a bőröm állapotát. Csodát nem hoz, de mégis jó, hogy beszívódik, és táplál. Egyébként a neten rengeteg körömágy ápoló olaj receptet találtok, így ilyet otthon is készíthettek magatoknak. Nekem a kedvencem Hédi receptje! :) Szóval az olaj amellett, hogy táplálja a bőrt, beszívódik kicsit a körmökbe is, így fejtve ki a körömápoló hatását is.

Másodszorra pedig az alaplakk. Itt a képen kettő is van (illetve a Rimmel nem is alaplakk, de én annak használom.) Én mindig olyan alaplakkot használok, amiben van valami plusz ápoló tulajdonság. A Rimmel Nail Nurse lakkaj nekem csodásan bevált alaplakként is. De ha valakinek gondja van ezzel, akkor én az Astor alaplakkjait ajánlom nagyon! A képen látható 5 az 1-ben alaplakkból én már elhasználtam egy üveggel, és nagyon szerettem. Hamar szárad, és szerintem tényleg segített sokat a körmeim állapotán. Ahhoz ugyanis, hogy egészségesek és szépek maradjanak, szerintem ez az egyik legfontosabb lépés. Mindig használjunk alaplakkot!! 

3. Krémek





























Szóval remélem ez sem újdonság. :) Én egy nap ötször is bekenem akár a kezem sima kéz krémekkel, és ilyenkor a körmeimre és a körömágyamra is bőven pakolok a krémből. De ez általában kevés. Ilyenkor jönnek a csodaszerek. :) Itt mindenki másra esküszik, most én is leírom, hogy én mire. :) Minden itt következő terméket alvás előtt használok közvetlenül. Jól bemasszírozom őket a körömágyamba, és éjszaka hagyom, hogy beszívódjanak. Szerintem ilyenkor a hatóanyagok valahogy átjutnak a körömbe is, és sokkal ellenállóbbá teszik azt. Ha nem vagyok lusta, akkor minden este megcsinálom ezt, de van amikor kimarad. Szerintem heti egy-két alkalommal mindenképp érdemes ilyen hidratálóbb krémeket használni!

Az Oh Honey Busy Bee argános kézbalzsam nagy kedvencem lett. Az állaga elég kemény, de a bőr melegétől nagyon hamar felolvad, és könnyen kezelhetővé válik. Én nagyon szeretem az illatát is. :)

A Lush Lemony Flutter-t szerintem már nem kell bemutatni senkinek, nagyon nagyon szeretem.

Viszont mostanában fogyott el pont, épp ezért én a Zsuzsi által készített körömágy ápolót használom, és hatásra ugyanolyan, mint a Lemony Flutter. Úgyhogy otthon is lehet ilyenekkel kísérletezni!

Szóval ennek a krémes dolognak annyi lett volna az értelme, hogy szerintem ez az egyik legfontosabb lépés a köröm ápolásával kapcsolatban! Tapasztalatból mondom, hogy ha egy ideig nem kentem esténként így be a körömágyamat, akkor sokkal könnyebben tört a körmöm, és száradt is ki. Ezekkel viszont valahogy sokkal erősebb. Úgyhogy ezek szerintem mind csodaszerek! :)

4. Vitaminok






























Végül pedig muszáj írnom a belső ápolásról is. Merthogy a körmeinkre nyilván hatással van az is, hogy hogyan táplálkozunk. Én erre konkrétan nem szoktam figyelni (eszek bármit és bármikor) de külön szedek vitamint, ami jót tesz a körmeimnek. Ez a DM sajátmárkás köröm és haj vitaminja, és én már a második dobozt fogyasztom belőle. Esténként szoktam bevenni egy szemet, és nekem bevált. Szerintem ez is fontos lépés, mert sok dolog egyszerűen belülről dől el. 

Ezek tehát azok a termékek, amiket én a körömápolás miatt használok. Még egyszer mondom, ezek nem egyetemes csodaszerek. Nekem viszont nagyon bejöttek. A körmeimmel most már hónapok óta semmi baj nincs. Nem törtek be, nem száradnak ki, és szép és gyorsan nőnek. Úgyhogy én bátran ajánlom ezeket!

Nektek mik váltak be legjobban? Használtok ezek közül valamit?

21 megjegyzés:

  1. Pont ma néztem,hogy az egyik bloggerinának milyen undorító és igénytelen a körömágya...remélem,hogy olvasni fogja ezt a posztot és példát vesz a te rutinodról. A körmeid valóban gyönyörűek *.*

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen! :) Igyekszem őket szépen tartani, örülök, hogy ez látszik is. :)

      Törlés
  2. Hasznos poszt! Ha elfogy az Essence cuticle remover folyadékom, ki fogom próbálni az Alverdéset, nem is tudtam, hogy van neki ilyen terméke! A kapszulákat szedtem, de nagyon nehezen tudtam leküzdeni őket a nagyságuk miatt.
    Alaplakk természetesen kell, most az Eveline-t használom. Én sokkal többet kézkrémezek, nem is száraz a körömágyam. Ha csúnya lenne, a Moyra olaját próbálnám ki, már nézegettem, de mégsem vettem meg.
    Nagyon szépek a körmeid, pedig a fénykép felnagyítana minden hibát, de nálad nincs :) Köszi, hogy megosztottad a körömápolási rutinodat, ez az alapja a szép lakkozásnak.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A Moyra körömágy ápoló olaját én is nézegettem már, nem is tudod elképzelni mennyit, de végül a CN lett a befutó. De talán csak azért, mert az könnyebben elérhető a Rossmannokban. :) Az Eveline alaplakkot én még nem próbáltam, de igaziból annyira meg vagyok elégedve az Astor alaplakkjaival, hogy nem is érzem szükségesnek. És köszönöm, amiket a komment végén írtál, igazán jólesett. :):)

      Törlés
  3. Nagyon hasznos poszt, valóban!
    Azt viszont hozzá kell tennem, hogy részben adottságok is szükségesek ahhoz, hogy valakinek ennyire szép és szabályos legyen a körömágya. Saját példámból tudom, hogy akármennyire is szedem ugyanezt a DM-es vitamint, és kenem a kezeimet a saját készítésű krémemmel, sajnos a körömágyam a visszatolás és kivágás ellenére is önmagától kettéhasad, és egy részen felpöndörödik, máshol meg nő simán tovább. Lehet, hogy ez mondjuk Encsi kategóriájában már "undorító és igénytelen", holott igénytelenségről szó sincsen, egyszerűen az van, hogy az ember azzal főz, ami neki megadatik. A főnöknőm meg nem szed vitaminokat, nem keni semmivel a kezét és körömágyait, és olyan szép, egészséges körmei vannak, mint Lakkomlakkom Edinának.
    Szóval mielőtt ítéletet mondunk valaki igénytelensége felett, érdemes azt is belekalkulálni, hogy esetleg nem olyanok-e a körülményei és adottságai, amitől a gondos ápolás mellett sem lesz tökéletes, reklámba illő a keze...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ne is mondd, anyám soha nem csinál vele semmit, házimunkázik és még feltolni sem kell neki a bőrt. Baromira irigylem. Nekem heti két ápolás mellett olyan, amilyet szeretnék. Ne vedd magadra, ha 100 posztból 1-en pont nem tökéletes a körömágyad.

      Törlés
    2. Suzie, rátapintottál a lényegre, nekem is nagyon sok munkám van abban, hogy úgy-ahogy kinézzenek a kezeim, s tudom így sem tökéletes sokszor. Az én körömbőrömet egyáltalán nem elég hátratologatni, iszonyú gyorsan nő... a másik gondom, hogy a köröm melletti részeken időnként kis tüske szerűségek hasadnak le, puhábbak mint a köröm, de keményebbek mint a bőr nagyon észnél kell lennem, nehogy beszakadjanak, mert akkor begyullad és nagyon fáj :(

      Törlés
    3. Teljesen más,ha az ember ápolja a kezeit, de ennek ellenére nem tud rajta segíteni és teljesen más az,ha elhanyagolja és látszik, hogy nagy ívben tojik rá, nem része a rutinjának a körömápolás.

      Törlés
    4. Zsuzsi: teljesen igazad van! Mondjuk a körömágy formájával alapvetően nem sokat lehet kezdeni (sőt, semmit ügye), maximum a bőrrel. De hát az is kinek-kinek máshogy nő. Én ezért senkit nem szoktam megítélni, ez egészen egyszerűen ilyen. Meg vegyük bele a képbe azt is, hogy tél van, ami meg pláne száraz hónap, szóval joggal rosszabb ilyenkor a helyzet.

      Audrey: hú, milyen jó lehet anyukádnak! :)

      Szilvi: jaj, a bőrszálkákat ne is mondd, azok szörnyűek. :( Mostanában én mondjuk rögtön kivágom, de régen nagyon sokat szenvedtem velük. Szóval megértelek. :/

      Encsi: amit írtál, azt szerintem nem tudod megállapítani alapvetően... Lehet hogy valaki ápolja, de épp egyszer nem volt rá ideje/kedve/akármi, és úgy rak ki egy posztot. Szerintem vélelmezhetjük, hogy aki körmös blogot ír, az alapvetően ápolja a körmeit. :) Onnantól kezdve már csak adottság kérdése.

      Törlés
  4. Én személy szerint,nem szedek semmilyen vitamint.Nekem ez elég humbuk,mert nem hiszek benne.Szerintem a genetikán kívül rengeteg dolog hatással van a körömre és a bőrre,mint pl. a stressz,a táplálkozás, a folyadékbevitel stb. stb.
    Per pill a Lemony flutter a nagy kedvecem,mellette sokszor használok olivaolaj és citrom kombót,de a szódabikarbónát sem vetem meg.Én mániákus kézmosó vagyok,egész nap szinte áztatom a kezem,mellette ugye házimunka mosás főzés takarítás,amit próbálok kesztyűben végzeni.És ennek ellenére sokszor érzem,hogy lehetne szebb erősebb és egészségesebb a körmöm.
    Nagy kedvencem a P.shine nélküle nem élhetek :) Nekem ez alap segítség az erősítéshez.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Teljesen igazad van, ezek mind-mind hatással vannak rá. Én azért szedek rá vitamint, amiért C vitamint is. Ki tudja mennyit segít, de rosszat biztosan nem okoz. :) A szódabikarbóna neked nem szárítja nagyon a bőröd? Én azt egyszer használtam körömfehérítésre, de szörnyű lett. :(
      Na és igen, a japán manikűr valami csodálatos. Nekem egyszer csinálták meg, de imádtam. Lehet hogy kéne itthon is csinálnom. :)

      Törlés
  5. Nagyon hasznos poszt Rita, köszi szépen! :) Azt az Alverdés körömágybőr eltávolítót én is kipróbálom majd. Nyilván mindenki törekszik rá, hogy szép egészséges legyen a bőre és a körmei. De azért ne felejtsük el, hogy egy 40+ bloggerinának nyilván a legjobb ápolás mellett sem fog úgy kinézni a bőre, mint 20+ éves társnőjének, akár különösebb ápolás nélkül is. Én is minden este ápolom és kézkrémezek naponta többször és mégis olykor retusálni kényszerülök a fotókon a körömágynál. Sőt, volt olyan kép, aminél egyszerűen feladtam és inkább ki se tettem a blogra az amúgy jól sikerült manikűrt, pont emiatt.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, sajnos az idő itt is fontos tényező. Mármint a kor. Köszönöm, hogy ezt külön leírtad, én magamtól ilyenekre még nem gondolok. Majd ki tudja mi lesz később. ;)

      Törlés
  6. Az utóbbi időben feltűnt, hogy nagyon sokat kenegetem a körmeimet: így jár az, aki rendszeresen fotózza a körmeit :)
    Én ma már nem veszek speciális körömápoló olajat, a babaolaj ugyanolyan hatékony és jó összetevői vannak :)
    Alaplakknak az Eveline körömerősítőt használom, úgy tűnik, tényleg hatékony, bár emellett én japán manikűrözök is, hogy erősödjenek a körmeim a géllakk lenövesztése után.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szépek is a körmeid nagyon! :):)
      A babaolaj tök jó ötlet, lehet hogy veszek erre a célra (tekintve, hogy sokkal több, mint ezek a körömágyápoló olajak.)

      Törlés
  7. Én sem vágom a körömbőrömet.Szerencsére valami miatt nem nő meg,lehet,mert soha nem vágtam. Én is mindig esténként szoktam bekenni körömápoló olajjal.Ilyenkor a leghatásosabb,mert tuti nem mosom le alvás közben.:)Használom a körömbőr eltávolító stiftet én is,ilyenkor szoktam vissza tologatni és eltávolítani ami letapadt a körmömre.Eddig S.he stiftet használtam az is bevált,de ki fogom próbálni az alverdét is,olajat is ebből a márkából használok,azt is nagyon szeretem. Nagyon hasznos bejegyzés szerintem is.:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, hogy leírtad. :) Látom, hasonló dolgokat csinálunk akkor. :)

      Törlés
  8. Szerintem is nagyon hasznos bejegyzés. Sajnos, egyet kell értenem abban nekem is, hogy a genetika is sokat jelent és persze a kor is. Régen le sem lehetett volna robbantani a körmeimet, pedig semmivel sem ápoltam. Manapság sajnos nem így áll a halyzet, pedig még a japán manikűrbe is befektettem, amit szeretek azért, mert olyan szép fényesek a körmök, ha nincs időm vagy kedvem lakkoni sem igénytelen. (-:
    Hogy használok-e valamit innen. Az Alverde stiftet igen, bár a bőrt vágni sosem vágtam én sem, de talán jó azért. Sajnos ettől függetlenül én is tapasztalom, amit írtál, hogy vékony bőr marad a köröm felületére tapadva, és ezt csak lekapargatni lehet. De valószínűleg ez is adottság.. Amit még használok ez a Rimmel lakk, de lehet be fogok ruházni az Astorra is. A Rimmellel tökéletesen elégedett vagyok; sima lesz a köröm, és a lakkozás is igen tartós, ami nem tetszik benne az a formaldehid...... Hátha az Astorban nincs, majd utána nézek. A DM vitamint is szedtem már többször is, igaz én a hajam miatt, de semmit nem vettem észre.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, igen, idő és genetika. Ez a két legfontosabb dolog. :) Kíváncsi vagyok milyenek lesznek a körmeim 10 év múlva. :)
      Örülök, hogy nem vagyok egyedül ezzel a körömlekapargatós bigyóval. :D Mondjuk nem hangzik túl jól, de ezekszerint nem egyedi jelenség. A formaldehidről én is hallottam, hogy nem a legjobb, de talán az Astor lakkban tényleg nincsen.

      Törlés
  9. A Rimmel Nail Rescue-ból én is elhasználtam már egy üveggel, szerettem. A Crystal Nails olajból a fréziásat használom, szintén elégedett vagyok vele. Lenne egy kérdésem: körömsárgulásra van valami tipped? A szódabikarbóna, citrom, stb. nekem nem vált be... tudom pihentetnem kéne, de nem bírom ki egy-két napnál tovább lakk nélkül, olyan mintha meztelen lennék :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A körömsárgulás egy nagyon jó kérdés. Esetleg próbáld meg úgy, hogy alaplakk nélkül felkensz egy fehér lakkot, és utána lemosod. Azt hallottam, hogy az többeknek használt már. Egyébként szerintem pihentetni nem szükséges. Mármint ez magától előbb utóbb úgyis lenő, és a köröm nem egy élő felület, szóval rosszat nem okozunk neki a lakkal. :)

      Törlés